Jag vill leva i nuet och inte ångra mig sen

bara lust att skriva lite ..
hora, slampa, skabbig, ful, äcklig, tjock är ord som alla vi tjejer idag får höra. antingen så gör dessa orden oss starkare, eller så trycker de ner oss totalt. men det finns en sak vi alla har gemensamt, vi tar alla åt oss. som inte i helvette, ni skulle bara veta. vi ältar om det, vi pratar om det, vi tänker på det, vi skadar oss själva med det. det dödar helt enkelt vårt självförtroende & tron på att man får va det man är.
helt plötsligt så handlar allt om kläder, smink, popularitet och hur man som snabbast går ner i vikt. vi slåss som små barn i sandlådor om den snyggaste killen. men vet ni vad som gör oss såhär fucked up i huvudet?
jo, det är alla dessa killar som tror att de har rätt att göra vad fan dom vill. de är igentligen dom som är utséende fixerade. kanske inte som mest på sig själva men på de som finns runt omkring dem. tyvärr är det framförallt vi tjejer som de väljer att gå på och trycka ner först. det blir vi som får stå kvar och ta imot all denna skit.
är man en kille blir man kallad för player när man strular runt med en massa brudar. man blir något bra, man blir någon. någon som kanske alla pratar om och i smyg ser upp på. någon som får en massa uppmärksamhet på fel sätt. är det därimot vi tjejer som strular runt så blir vi kallade för horor. då är vi äckliga, skabbiga, fula osv. vi hamnar även i den situationen att killarna väljer att sprida rykten som går igång grymt snabbt och tillslut är man ingenting en nolla som alla ser ned på istället.
vi måste tänka så jävla mycket innan vi gör eller säger någonting. till och med efter vi har gjort det så analyserar vi sönder. bara för att vi är så jävla sönder i huvudet. vi vågar inte vara oss själva, vi vågar inte ta för oss. för vi vet, vi vet all skit vi får efteråt, genom att bara vara ärlig och sig själv.
killar kommer alltid vara finare än oss, stå där och snegla ner från vinnarpallen. där nedanför står en tjej och gråter. plötsligt börjar man ta dessa fåniga, idiotiska killar på orden. jag kanske är ful, jag kanske är tjock. och för att någon ska gilla mig måste jag ändra på mig själv, vara någon annan. efter ett tag är det ingen söt tjej som står där, det är en vilsen pinne som har byggt sig själv ett helvette.

jag tänker inte låta detta påvärka mig längre.
detta tar jag till min fördel, det gör mig bara så mycket starkare.
men tänk er för, det är dags att börja insée vilken skada ni lägger bakom er.

/ clara håkansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0